7. 4. 2017 - 1. 6. 2017 uveřejnění grantových pravidel II. kolo 2017
Příjem žádostí od 1. 6. do 30. 6. 2017 včetně.

GRANTOVÁ PRAVIDLA V ROCE 2017 - DRUHÉ KOLO
v oblastech kultury, sportu a společenského života města Nymburk

Článek I.
Poslání grantového programu

  1. Posláním grantového programu je podpora aktivnějšího zapojení občanů, spolků a sdružení z města Nymburka v oblastech kultury, sportu, volnočasových aktivit a společenského života. Program je zaměřen na zkvalitnění života občanů, zlepšení prostředí, reprezentaci města a posilování sounáležitosti obyvatel k místu, které je nejen bydlištěm, ale především domovem.
  2. Podpora z grantového programu se týká kulturních, sportovních, volnočasových a společenských aktivit. Podporovat se bude zejména cílená práce s dětmi, mládeží a seniory.

Článek II.
Základní ustanovení grantového programu

  1. Dotace poskytnuté v rámci grantových pravidel (dále jen „granty“) jsou tvořeny částkou zahrnutou v rozpočtu města Nymburk pro příslušný rok, schválenou Zastupitelstvem města Nymburka. Granty se poskytují na základě předložených žádostí, a to pouze na úhradu nezbytných neinvestičních výdajů souvisejících bezprostředně s realizací podpořené akce. Město Nymburk nebude podporovat žádosti vykazující zisk.
  2. Poskytnutý grant nesmí přesáhnout 70% výdajů ponížených o příjmy dle žádosti o poskytnutí grantu.
  3. V případě, že skutečné celkové výdaje jsou vyšší oproti schválené žádosti o poskytnutí grantu, nezakládá se tímto nárok na navýšení grantu.
  4. Žadatel se zavazuje podpisem smlouvy o poskytnutí grantu z rozpočtu města Nymburka (dále jen „smlouva“), že předmět a rozsah akce, které uvedl v žádosti o grant, jsou závazné a to i v případě, kdy výše získaného grantu je nižší než požadovaná.
  5. Maximální výše požadovaných a již poskytnutých grantů v daném kalendářním roce je stanovena do 150 000,- Kč na jednoho žadatele.
  6. Pro druhé kolo grantového programu v oblasti kultury, sportu, volnočasových aktivit a společenského života města Nymburk v roce 2017 je vyčleněna částka určena k čerpání ve výši 400 000,-Kč.

Článek III.
Vyhlášení grantového programu

  1. Rada města Nymburk (dále jen „rada města“) pro rok 2017 vyhlašuje druhé kolo podání žádostí od 1. 6. 2017 s uzávěrkou 30. 6. 2017 včetně. Žádosti se mohou podávat pouze na akce s termínem konání od 1. 7. 2017 do 31. 12. 2017 včetně.
  2. Informace spojené s podáním žádostí o grant jsou k dispozici na internetových stránkách města Nymburk http://www.meu-nbk.cz/grant/ Bližší informace poskytuje Městský úřad Nymburk Ing. Eva Rusová, tel. 325 501 161, Bc. Josef Hájek, tel. 325 501 416.

Článek IV.
Žadatelé o grant

  1. O granty mohou žádat registrované organizace (např. spolky, občanská, zájmová a profesní sdružení, sportovní kluby) a fyzické osoby v oblastech kultury, sportu, volnočasových aktivit a společenského života na akce určené občanům města Nymburk, či na akce, které mají přímý vztah k městu Nymburk (dále jen „žadatelé“).
  2. Žadatel musí být zároveň organizátor akce.
  3. Organizace zřízené městem Nymburk mohou žádat o grant na akce, které se vymykají jejich standardní celoroční činnosti a jsou určeny širší veřejnosti nebo se jedná o akce mimořádného významu pro město Nymburk.

Článek V.
Podání žádosti o grant

  1. Interaktivní formulář žádosti o poskytnutí grantu je přístupný na internetových stránkách Města Nymburk http://www.meu-nbk.cz/grant/.
  2. Žádost o grant musí být podána výhradně prostřednictvím internetové aplikace. Za doručenou se považuje žádost, která byla přijata elektronickou podatelnou, a bylo této žádosti přiděleno číslo. O přijetí a stavu žádosti je zasílána žadateli zpráva prostřednictvím zadané e-mailové adresy.
  3. Žádost o grant musí obsahovat všechny povinné údaje a musí k ní být přiloženy všechny potřebné doklady a podklady.V opačném případě systém žádost nepřijme. V části elektronického formuláře „Projekt“ je požadován popis akce v povinném členění:
    • Cíle akce (účel grantové podpory)
    • Cílové skupiny (specifikace skupiny - pro koho je akce určena, předpokládaný počet)
    • Jednotlivé aktivity akce členěné do bodů a jejich předpokládaný průběh
    • Termín a místo realizace
    • Přínos v oblasti podpory

Článek VI.
Posuzování podaných žádostí o grant a oznámení výsledku grantového řízení

  1. Žádosti o grant vyhodnotí Finanční výbor Zastupitelstva města Nymburka ve spolupráci s Městským úřadem Nymburk a předloží Radě města přehled žádostí o grant doporučených ke schválení. Rada města rozhodne o přidělení grantu, o výši finančního příspěvku a podmínkách či omezeních jednotlivých grantů.
  2. Granty převyšující 50 000,- Kč v jednotlivém případě předloží rada města nejbližšímu zasedání Zastupitelstva města Nymburk ke schválení dle § 85 písm. c) zákona č. 128/2000Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů.
  3. O výsledcích grantového řízení jsou žadatelé vyrozuměni Městským úřadem Nymburk do 10 kalendářních dnů po přijetí příslušného usnesení rady nebo zastupitelstva města.
  4. Nevyhoví-li poskytovatel žádosti, sdělí bez zbytečného odkladu žadateli, že jeho žádosti nebylo vyhověno a důvod nevyhovění žádosti.
  5. V případě, že bude v souvislosti s poskytnutím grantu vydáno rozhodnutí podle správního řádu, nelze proti němu podat odvolání ani rozklad. Spory z právních poměrů při poskytnutí grantu rozhoduje podle správního řádu Krajský úřad Středočeského kraje.

Článek VII.
Uzavření Smlouvy o poskytnutí grandu z rozpočtu města Nymburka

  1. S úspěšným žadatelem uzavře statutární zástupce města Nymburk smlouvu, ve které budou jasně specifikovány účely a podmínky čerpání poskytnutého finančního grantu.
  2. Smlouva zároveň obsahuje závazek žadatele vrátit finanční prostředky, které nebyly využity v souladu se smlouvou a účelem, k němuž byly poskytnuty a v souladu s dohodnutým časovým harmonogramem a předloženým rozpočtem akce.
  3. Město Nymburk si ve smlouvě rovněž vymiňuje možnost kontroly využití finančních prostředků, a to jak po stránce věcné, tak po stránce odpovídajícího čerpání.
  4. Pokud se úspěšný žadatel nedostaví k podpisu smlouvy do 90 dnů od schválení žádosti poskytovatelem, nebude s ním smlouva sepsána a grant mu nebude v tomto kole přidělen.

Článek VIII.
Čerpání grantové dotace, kontrola a vyúčtování

  1. Finanční prostředky mohou být použity pouze na úhradu neinvestičních výdajů nezbytných pro uskutečnění akce, v souladu s účelem, časovým harmonogramem a dohodnutým předloženým rozpočtem akce.
  2. Finanční prostředky poskytnuté v rámci grantového programu nesmí být v žádném případě použity k úhradě:
    • mezd funkcionářů a zaměstnanců žadatele,
    • k úhradě výdajů na reprezentaci,
    • k nákupu kancelářské techniky žadatele,
    • pořízení investičního vybavení,
    • na leasing,
    • na úhradu provozních výdajů (dlouhodobý pronájem, energie, telefony apod.)
    • na nákup věcí nespotřebovaných na akci,
    • financování podnikatelských aktivit,
    • a na další výdaje prokazatelně nesouvisející s akcí.
  3. V rámci grantového programu je možné do předpokládaných výdajů akce zahrnout daň z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) jako oprávněný výdaj za následujících podmínek:
    • Plátce DPH – uznatelným výdajem je pouze ta část, kde plátce nemá nárok na odpočet DPH,
    • Neplátce DPH – daň z přidané hodnoty je považována za uznatelný výdaj v plné výši.
  4. Poskytnutý grant nesmí přesáhnout maximálně 70% předpokládaných finančních výdajů na akci ponížených o příjmy. V případě, že celkové skutečné výdaje grantově podporované akce:
    1. přesáhnou rozpočtované, na jejichž základě byla přiznána dotace, nebude tento rozdíl žadateli uhrazen,
    2. budou nižší než výdaje uvedené v předloženém rozpočtu uvedeném v žádosti, na jehož základě byl přiznán grant, musí být finanční prostředky poskytnuté z grantu přesahující podíl 70% na skutečných výdajích podpořené akce vráceny poskytovateli grantu, a to ve lhůtě stanovené pro finanční vypořádání podporované akce.
  5. Poskytnuté finanční prostředky je nutné využít nebo vrátit na účet poskytovateli grantu nejpozději do 30 kalendářních dnů od ukončení akce.
  6. Poskytnuté finanční prostředky je příjemce grantu povinen poskytovateli grantu vyúčtovat v aplikaci žádosti o grant se všemi náležitostmi a přiloženými doklady předložit nejdéle do 30 kalendářních dnů po skončení akce. Formulář vyúčtování grantu je umístěn na internetových stránkách města Nymburk http://www.meu-nbk.cz/grant/
  7. V odůvodněných případech na základě objektivních změn v průběhu přípravy a realizace podpořené akce je příjemce oprávněn provést úpravu předloženého rozpočtu v objemu maximálně 20% finančních prostředků předpokládaných výdajů. Tuto skutečnost musí oznámit poskytovateli grantu nejpozději jako součást závěrečného vyúčtování.
  8. Nedílnou součástí vyúčtování grantu jsou fotokopie výdajových pokladních dokladů, výpisů z účtu, faktur a paragonů vždy označených evidenčním číslem smlouvy (uvedeno v pravém horním rohu smlouvy - např. GR 22/2017) a očíslovaných shodně s položkami v přehledu dokladů. Z výše uvedených písemností, které mají veškeré náležitosti účetního a daňového dokladu, musí být zřejmé a nezpochybnitelné, že se jedná o výdaje s přímou vazbou na akci, na kterou byl grant poskytnut. Příjemce grantu je povinen uvést ve vyúčtování celkovou sumu všech výdajů souvisejících s akcí a vložit do aplikace podklady k vyúčtování výdajů akce do výše nejméně 100% poskytnutého grantu.
  9. Příjemce grantu je povinen na žádost poskytovatele grantu bez zbytečného odkladu předložit ke kontrole příslušné originální doklady o využití poskytnutých finančních prostředků.
  10. Pokud bude vyúčtování chybné, neodevzdané včas, neúplné, či jinak nedostatečné, může být v dalším kole žadatel z grantového systému vyřazen.

Článek IX.
Ostatní náležitosti poskytnutí grantu

  1. Příjemce grantu se zaváže uvádět na všech propagačních materiálech, že je akce pořádána za podpory města Nymburk. Žadatel doloží kopie těchto propagačních materiálů případně jinou fotodokumentaci.
  2. Příjemce grantu se dále zavazuje v místě a po dobu konání podporované akce umístit banner Města Nymburk - předání a zpětné převzetí zajišťuje Turistické informační centrum na Náměstí Přemyslovců 165. Umístění tohoto banneru doloží žadatel pořízenou fotodokumentací.
  3. Pořadateli akce podpořené grantovým programem se doporučuje v dostatečném předstihu (minimálně 30 dnů před zahájením samotné akce) dodat informace o konané akci. Jedná se především o termín a místo konání, stručný popis, informace o vstupném, startovném a kontakty na pořadatele akce. Veškeré informace může pořadatel zaslat buď na e-mail infocentrum@meu-nbk.cz nebo předat osobně v Turistickém informačním centru na Náměstí Přemyslovců 165. Takto získané informace budou sloužit k propagaci akcí v tiskových materiálech města a na webových stránkách, které spravuje a provozuje MěÚ Nymburk.
  4. Podmínkou pro použití znaku města, jeho vyobrazení a umístění na materiálech použitých v souvislosti s podporovanou akcí, je projednání a schválení Odborem školství, kultury a památkové péče. Znak města Nymburk je umístěn na webových stránkách:
    http://www.meu-nbk.cz/index.php?sekce=1&idO=19

Článek X.
Kritéria pro hodnocení žádosti

Kritéria pro posouzení žádosti

  1. Počet účastníků akce
  2. Dlouhá doba tradice akce nebo zcela výjimečná akce rozšiřující spektrum akcí společenského života v Nymburce
  3. Přínos pro reprezentaci města
  4. Přiměřenost výše požadované částky
  5. Akce určená dětem a mládeži nebo seniorům
  6. Řádné a včasné vyúčtování akce z předešlých grantových kol

Příloha:  č.1 - vzor žádosti - Zde

Tato pravidla jsou závazná po celou dobu trvání projektu včetně jeho vyúčtování.

Pravidla poskytování grantů pro druhé kolo v roce 2017 schválena usnesením Rady města Nymburka ze dne 5. 4. 2017.

Nymburk, dne 5. 4. 2017

PhDr. Pavel Fojtík
starosta